Kar yagdi









Ve beklenen an...KAR yagdi nihayet. Doga görevini yerine getirmege karar verdi. Evimizin mutfak penceresinden arka bahce görünüyor, bende buradan bir iki kar fotografi cektim. Bütün cocuklar disari, kara atti kendini. Eline kar kizagini alan kaymaya gitti. Ben cocukken gercekten cok severdim karda oynamayi, kardan adam yapmayi. Hic üsüdügümü hatirlamam, cocukken ve oyun oynarken hic üsümüyor insan. Oyuna öyle bir kaptiriyorsun ki, parmak uclarin morarmis, ayakkabindan su girmis hic farkinda degilsin. Aklin fikrin oynadigin oyunda, kardan adam, kartopu. Simdi karda oynamaya hic özlem duymuyorum. Hersey zamaninda güzel demekki.. Ben ve esim cocuklar kücükken elimizden geldigince onlarla böyle karli havalarda kizak kaymaya gittik. Bizim eski evin orda bir yokus vardi, kar yagdimi bütün semt cocuklari oraya toplanirdi ve herkes düse kalka güle oynaya kayardi. Bizde cocuklari götürürdük oraya yada evin önünde babalari bol bol kizakla cekerdi. Kücük kizim kizagin önünde büyükde arkasinda, kahkaha atarak kayarlardi. Simdi kizlar epey büyüdü, kizakla cekilemeyecek kadar yani. Aslinda hala kücükler bizim icin. Zeytinim kar yagdigini görünce hemen arkadasi ile kizak kaymaya gitti. Ikisi birlikte bir yokus bulmuslar orada kaymislar. Ben cocuklarimin bilgisayar cocugu, televizyon cocugu olmamalari icin az biraz cabaliyorum. Hatta bazen disari cikmalari, doga ile basbasa kalmalari icin zorladigim bile oluyor. Bizim buralarda sokaklarda cocuklar yok, benim cocuklugum gibi degil . Sokak oyunlari hele hic yok. Yakartop, ac kapiyi bezirganbasi, körebe, ip atlama, kardan adam, kartopu, saklambac
Bunlarin hepsi bizlerin anilarinda var galiba, bazen benim kizlar "anne hadi bize birseyler anlat" deyince bunlardan bahsediyorum. Bahcelerin kenarindaki beton citlere tirmanip oralarda yürürdük, komsunun bahcesindeki armut agacindan olmamis ham armutlari calardik. Olmadiklari icinde yiyemez, yüzümüzü eksitirdik. Ne giden cocukluk geri geliyor, nede ayni cocuklar yetisiyor. Simdiki cocuklar farkli yetisiyor. Neyse böyle seyler iste...

Yorumlar

Popüler Yayınlar